Advocatie Live!
INSCHRIJVEN
dinsdag 15 maart 2016 - DeFabrique, Utrecht
 

Masterclasses

1.1 Winstverbetering van het kantoor en de kansen van de nieuwe ontwikkelingen

14.30 - 15.45

•Omzetbeheersing is voorkomen van lekkage op de omzetketen
•Kostenbeheersing als we de kaasschaaf al hebben gehanteerd
•Welke mogelijkheden heeft een kantoor als de cliënt “less for more” vraagt
•Voorbeelden van efficiënter werken

LEES VERDER

1.2 Mr. X. is nogal ondernemend

14.30 - 15.45

•Mr. X vindt een cliënt
•Mr. X declareert
•Mr. X en zijn stagiaire

LEES VERDER

1.3 Persoonlijke Ontwikkeling: je kwaliteiten optimaal benutten

14.30 - 15.45

Bij stress en hoge werkdruk zijn we als mens geneigd om onze kwaliteiten nog wat steviger in te zetten: nog wat beter ons best doen, nog een tandje erbij, Terwijl onderzoek steeds vaker uitwijst dat we juist effectiever worden door meerdere kanten van onszelf aan te spreken. , In deze masterclass PO onderzoeken we welke kwaliteiten je nog meer zou kunnen inzetten naast je gebruikelijke repertoire.

LEES VERDER

2.1 De Cloud: een dialoog over ontwikkelingen, kansen, bedenkingen en vragen

16.15 - 17.30

• Waarom kiezen steeds meer advocatenkantoren voor de Cloud?
• Wat heeft de Cloud te bieden voor de advocatuur? Welke voorsprong hebben advocaten die in de Cloud zitten?
• Onze wereld wordt digitaler; iedereen lijkt wel in de Cloud te zitten. Hoe moet het advocatenkantoor hier alert op inspelen?

LEES VERDER

2.2 Hands on voor business development

16.15 - 17.30

•Pitchen
•Crosselling
•Client management

LEES VERDER

2.3 Heb tevreden cliënten en factureer meer

16.15 - 17.30

•Verbeter de relatie met uw cliënten en factureer 'klantvriendelijk': commerciële en marketingaspecten van factureren
•De ‘don’ts’ van factureren: enkele voorbeelden uit de praktijk. Waarom sommige facturen niet naar buiten mogen
•De ‘do’s’ van factureren: Communiceer over en via de factuur; Vuistregels voor rendementsverhoging en verbetering van betaalgedrag; De praktijk: … En nu zelf aan de slag

LEES VERDER

2.4 Van document drafting tot digitaal samenwerken: mogelijkheden om uw kantoor (verder) te automatiseren

16.15 - 17.30

•Welke tools en technieken kan elk advocatenkantoor morgen al toepassen om tijd en kosten te besparen én cliënten blijer te maken?
•Hoe kunt u het beste dit proces opstarten met een minimale investering?
•Wat valt er te leren van startups, het MKB, andere advocatenkantoren en multinationals op gebied van modern werken?

LEES VERDER